סיווג קבלנים רשומים וההשלכות שלו

רישום בפנקס הקבלנים יכול להיות הצעד הראשון והכי חשוב בדרך להקמת העסק וביסוס שלו, אבל כדאי לאחר מכן לעקוב אחר הדרך שבה מסווגים את הקבלנים לפי רמות הפרויקטים שמותר להם לבצע. ככל שהסיווג של הקבלן גבוה יותר כך מותר לו לבצע פרויקטים בהיקף גבוה יותר, אז ההשלכות הן משמעותיות גם עבור בעלי המקצוע וגם עבור לקוחות הקצה.

יש כמה דברים חשובים שאותם כדאי לדעת על סיווג קבלנים רשומים. ראשית, הכי חשוב להתייחס בצורה ברורה להבדל בין רישום בסיסי בפנקס הקבלנים לבין האופן שבו הם מסווגים לרמות שונות. כך לדוגמא המון בעלי מקצוע מתעניינים בנושא של רישום בפנקס הקבלנים כדי לבסס עסק חדש ואת המוניטין שלו, אבל הם לא יודעים כיצד מתבצע הסיווג שמאפשר להם על פי החוק לבצע פרויקטים קטנים לעומת גדולים ורווחיים יותר.
שנית, כדאי לזכור שלא כל המידע המופיע בתוך סיווג קבלנים רשומים אכן נתון לשינוי. כך למשל קבלן יכול להעלות את הסיווג שלו על מנת לקבל אישור לביצוע של פרויקטים בעלות גבוהה יותר, אבל הוא לא יכול לעבור בין קבוצה לקבוצה מבחינת החלוקה לענפים שונים. יתרה על כך, קוד הענף המופיע בתוך סיווג קבלנים רשומים נועד ממילא רק לצרכי נוחות וזיכרון ולכן הוא לא משפיע על היקפי העבודה.

מה קבלן רשום יכול לעשות כדי להעלות לעצמו את הסיווג?
סיווג קבלנים רשומים הוא כלי שיש לו משמעות והשלכות רבות. כל קבלן רשום צריך לא רק לבדוק איפה הוא נמצא בתוך הסיווג, אלא גם מה הוא יכול לעשות כדי לשנות אותו. השינוי הוא מטבע הדברים כלפי מעלה, על מנת לקבל אישור לבצע יותר פרויקטים ובהיקף גבוה יותר מבחינה כספית. כמו כן, קבלן רשום יכול להתייעץ עם עורך דין שמכיר את ענף הבנייה ולהיעזר בו על מנת להשלים את התהליך.
בשלב הראשון צריך להתייעץ עם עורך דין על מנת לאסוף את המסמכים הרלוונטיים. בשביל לקבל אישור להעלאת סיווג קבלנים רשומים, הקבלן צריך להוכיח שהוא ביצע בשנה החולפת פרויקטים גבוהים יותר ובהיקפים מקסימליים ביחס לסיווג שבו הוא נמצא. כמו כן, כדאי גם לוודא שעברה שנה לפחות מאשר בוצע הסיווג האחרון של הקבלן הרשום.

טיפים להעלאת סיווג קבלנים רשומים
ההשלכות של סיווג קבלנים רשומים הן גם תדמיתיות ומסחריות. לקוחות הקצה מסתכלים על סיווג קבלנים רשומים למשל בשביל לדעת איזה בעלי מקצוע להזמין, האם אפשר לסמוך עליהם והאם המחיר שהם גובים הגיוני ביחס להסמכה, לרישיון ולמיומנות. מבחינת הקבלנים עצמם, האינטרס להעלות בסיווג הוא לא רק מסחרי: הם יכולים להשתמש בסיווג גבוה על מנת לייחד את עצמם מהמתחרים, לנמק הצעות מחיר גבוהות ולבסס עוד יותר את המוניטין
שלהם בענפי הבנייה. העלות הגבוהה של הפרויקטים בענף הבנייה היא סיבה מספיק טובה לדאוג כל הזמן לשיפור בסיווג. מבחינת הקבלנים, הטיפ הכי חשוב בהקשר הזה הוא לבצע נכון את התהליך וכך למנוע עיכובים ועוגמת נפש. מבחינה בירוקרטית לדוגמא, כנראה שיותר משתלם להתייעץ עם עורך דין לגבי העלאת סיווג קבלנים רשומים מאשר לנסות לעשות את זה לבד.

לסיכום
סיווג קבלנים רשומים נותן המון מידע ומשמש גם לצרכי רגולציה ופיקוח. הקבלנים יכולים להעלות בסיווג אבל אינם יכולים להחליף בין ענפי התמחות, אך כן כדאי להם להתייעץ עם עורך דין לגבי הנושא. מבחינת הלקוחות, המעקב אחר סיווג קבלנים רשומים הוא כלי להשוואה בין בעלי מקצוע.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ