קבלן רשום? הנה מה שחשוב לדעת על סיווג קבלנים רשומים

העלאת סיווג מאפשרת לקבלן רשום למתג ולבדל את עצמו מול המתחרים, לבצע פרויקטים בהיקפים גבוהים על מנת להרוויח יותר כסף וכמובן להשתתף במכרזים שדורשים עמידה בקריטריונים מסוימים. אבל למה מלכתחילה מסווגים את הקבלנים הרשומים בישראל לכמה דרגות שונות ומה ניתן לעשות על מנת לשפר את הסיווג? הנה המדריך המלא שכל קבלן רשום חייב להכיר.

הנושא של סיווג קבלנים רשומים מורכב יותר מכפי שנהוג לחשוב. למרות שהוא משפיע בצורה דרמטית על כל אחד ואחת מאיתנו ובעיקר על הקבלנים הרשומים העוסקים בתחום, רק מעטים באמת יודעים איך לקרוא אותו או מה בכלל הוא מסמל. למזלם של בעלי המקצוע וגם הלקוחות הפרטיים שמחפשים קבלן רשום ולא יודעים מה לעשות על מנת לקרוא את הנתונים המופיעים בתוך סיווג קבלנים רשומים, אפשר להתייעץ עם עורך דין.

התייעצות קצרה עם עורך דין מיומן היא בדיוק מה שמפריד בין בחירת קבלן רשום רק לפי תחושת בטן – לבין ביסוס של הבחירה על ידע, ניסיון ומיומנות. אם כבר יש את סיווג קבלנים רשומים, כל שנותר הוא לדעת איך להשתמש בו. מעבר לכך, אף קבלן רשום בישראל לא יכול להרשות לעצמו לעסוק בתחום בלי להבין איך בנוי הסיווג ומה משפיע עליו.

המטרות של סיווג קבלנים רשומים והאופן שבו ניתן להשיג אותן
מה שקבלן רשום צריך לדעת על סיווג קבלנים רשומים הוא שמטרתו היא בעיקר להגביל ולקבוע את היקף הפרויקטים שמותר לבצע. מצד אחד, החוק והתקנות מעודדים את ביצוע הפרויקטים הגדולים ואת הצמיחה של המשק. מצד שני, על החוק להגביל את היקף הפרויקטים שמותר לכל קבלן רישום לבצע בשביל לוודא שרק קבלנים מנוסים ואמינים עוברים בין שלב לשלב.
האופן שבו מיישם החוק את האינטרס החברתי והציבורי לפיקוח אחר קבלנים רשומים מבוסס על חלוקה שלהם לקטגוריות. במילים אחרות, סיווג קבלנים רשומים מחלק אותם לדרגות. לכל דרגה מותר לבצע עבודות בהיקף אחר וככל שהסיווג גבוה יותר, כך מותר לקבלן הרשום לבצע עבודות גדולות יותר.

למה לי לעלות בסיווג של קבלנים רשומים?
הטעות הנפוצה של קבלנים בתחילת דרכם היא לחשוב שהם יכולים להסתפק רק ברישום בפנקס הקבלנים. הרישום בפנקס הקבלנים אכן קריטי ודרמטי, אבל הוא מייצג רק את תחילת הדרך של בעלי המקצוע. בשלבים הבאים, כל קבלן רשום גם צריך להביא בחשבון את האופן שבו הסיווג משפיע עליו ועל העתיד הכלכלי שלו. בטווח הקצר, סיווג קבלנים רשומים משמש לצורך בידול וייחודיות. קבלן רשום שמופיע בפנקס הקבלנים כבעל סיווג גבוה יותר יכול להשתמש בו על מנת לבדל את עצמו מקבלנים רשומים אחרים ומתחרים. הבידול על בסיס סיווג קבלנים רשומים הוא לא רק משכנע, אלא גם אובייקטיבי ומאוד אמין. בזכותו, הלקוחות של קבלנים רשומים יודעים שהם פנו לבעלי המקצוע הנכונים ושהם יכולים לסמוך עליהם.

המשמעות של סיווג קבלנים רשומים גם בטווח הארוך
בטווח הבינוני, העלאת סיווג קבלנים רשומים מאפשרת לכל אחד מהם לייצר עוד הכנסות. מטבע הדברים, ככל שהפרויקט מתבצע בהיקף גבוה יותר, כך קבלן רשום מקבל עליו יותר כסף. אם קבלן רשום רוצה להתפתח ולהגדיל את ההכנסות שלו, הוא חייב לעשות את זה קודם כל על ידי העלאת הדירוג והסיווג שלו. בטווח הארוך, העלאת סיווג קבלנים רשומים גם מאפשרת להשתתף במכרזים. אצל רוב הקבלנים הרשומים, הסיווג עוזר לעמוד בקריטריונים ולהשתתף במכרזים ציבוריים וכמובן גם מוניציפאליים.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ