איך משפיע עליכם סיווג קבלנים רשומים?

כל קבלן רשום בישראל צריך להכיר את האופן שבו מתבצע סיווג שקובע איזה פרויקטים מותר לו לבצע ובאיזה היקף. יתרה על כך, היכרות עם סיווג קבלנים רשומים היא כלי חיוני גם ללקוחות של הקבלנים ולמעשה לכל מי שרוצים להכיר לעומק את ענף הנדל"ן ואת הרגולציה שיש עליו גם מבחינה בירוקרטית וגם מבחינה משפטית.

האינטרס של כל קבלן רשום בישראל הוא לקבל אישור לבצע פרויקטים כמה שיותר גדולים, בתגמול כמה שיותר גבוה ובהיקף כמה שיותר משמעותי. מטבע הדברים, קבלנים לא מסתפקים ברישום בפנקס הקבלנים אלא גם רוצים לדעת שמותר להם על פי החוק להיות מעורבים בפרויקטים משמעותיים. עם זאת, החוק בפועל מגביל את אותם פרויקטים והוא עושה את זה באמצעות כלי שקוראים לו סיווג קבלנים רשומים.

הבעיה עם סיווג קבלנים רשומים היא שלא פשוט להתמצא בו. גם אם מבינים את החשיבות של סיווג קבלנים רשומים מבחינת השפעה על הבטיחות של הפרויקטים, על שיטת העבודה של הקבלנים או על הלקוחות עצמם, כנראה שלא יהיה לנו את הידע והניסיון הנדרשים על מנת לקרוא אותו. החדשות הטובות בהקשר הזה הן שלא באמת מדובר במדריך כל כך מסובך, אבל כן חשוב לדעת כיצד הוא בנוי.

מה זה בכלל סיווג קבלנים רשומים?
סיווג קבלנים מבוצע על מנת לבטא את הרצון של החוק להגביל את היקף הפרויקטים שאותם מותר לכל קבלן רשום לבצע. בשביל לאפשר את הסיווג וההגבלה, החוק מחלק את הקבלנים הרשומים לכמה דרגות שונות. הדרגות האלה מייצגות את הסיווג של הקבלן ולכן הן קובעות איזה היקף עבודות רלוונטיות עבורו.
החוק גם מאפשר לכל קבלן לעלות בסיווג וכך לבצע עבודות גדולות יותר. מצד שני, אי אפשר לעבור בין ענפים שונים ובין קבוצה לקבוצה. כאשר קוראים את המידע המופיע בתוך סיווג קבלנים רשומים, צריך לזכור שהתקנות מחלקות את הקבלנים הרשומים לענפים שונים שמיוצגות בקבוצות א', ב'; או ג'; ושההבדל הוא בהיקפי הפרויקטים המותרים.
כפועל יוצא מכך, קבלנים רשומים שנמצאים בתוך קבוצה א'; יכולים לבצע פרויקטים בהיקף נמוך יותר מזה של קבוצה ב'; ואלו שנמצאים בקבוצה ב'; יכולים לבצע פרויקטים בהיקף נמוך יותר מזה של קבוצה ג';. אז בגלל שההיקף תלוי בכל ענף שבו קבלן רשום בוחר לעסוק, כדאי לבדוק את זה מראש.

למה יש מספרים וקוד ענפים בתוך סיווג קבלנים רשומים?
שאלה לא פחות מעניינת היא איך בנוי סיווג קבלנים רשומים מבחינה טכנית. כך רואים לדוגמא שלכל ענף יש קוד מספרי של 3 ספרות, אך אין לו יותר מדי משמעות והוא משמש בעיקר לנוחות. לעומת זאת, המספרים בכל קבוצה הם כבר הרבה יותר משמעותיים: כל מספר יכול להיות בטווח של 1 עד 5 והוא מסמל את ההיקף המקסימאלי בכסף של הפרויקטים שאותם מותר לקבלן לבצע. קבלן רשום יכול להעלות בסיווג. הוא מתחיל במספר 1, אבל אחרי שנה שבה הוכיח שהוא מבצע פרויקטים בהיקפים גדולים יותר הוא עולה למספר 2. במידה ולקבלן רשום יש השגות לגבי הסיווג או שהוא רוצה להגיש את הבקשה בצורה משכנעת, כדאי לו להתייעץ עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו.

למה גם הלקוחות צריכים להכיר את סיווג קבלנים רשומים?
הלקוחות חייבים להכיר את הנושא של סיווג קבלנים רשומים על מנת לבחור טוב יותר את בעלי המקצוע שלהם. ברוב המקרים, נעדיף קבלן מנוסה ואמין בסיווג כמה שיותר גבוה.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ