תכנון מס בגאורגיה

תכנון מס בגיאורגיה

בכל מדינה שתחפשו, יהיה לכם קשה שלא למצוא מערכת מס, הכוללת רשות מיסים שאוכפת את חוקי המס השונים במדינה. בגיאורגיה קיימת רשות מיסים וקיימים חוקי מס, אך בשונה ממדינות אחרות, גיאורגיה יצרה מערכת חוקים שמסייעת ויוצאת לקראת משקיעים זרים ממדינות שונות, כמו ישראל. הדבר נעשה מתוך אמונה שכך ניתן לקדם את הכלכלה המקומית. במאמר הבא נסביר על תכנון מס בגיאורגיה, בהיבטים שונים.

 

השקעות זרות בגאורגיה

גיאורגיה היא אחת מהמדינות הידידותיות ביותר באירופה למשקיעים זרים. מבחינת הממשלה הגיאורגית, היא רואה בהשקעות זרות כמעיין מנוע צמיחה פוטנציאלי לכלכלה שלה. היא מכירה בכך שאזרחים ממדינות זרות יכולים להכניס סכומי כסף גבוהים, שימריצו תחומים שונים בכלכלה הגיאורגית כמו נדל"ן, עסקים ותיירות למשל.

כתוצאה מכך, אפשר לראות בגיאורגיה הקלות שונות, למשל בתחום המיסוי. המס בגיאורגיה מטיב עם משקיעים זרים, מה שבאופן טבעי מושך אותם להשקיע בגיאורגיה בתחומי חיים שונים.

מיסי מקרקעין בגאורגיה

השקעות באמצעות נכסי מקרקעין הן דוגמא להשקעות נפוצות מאוד בעולם. בגיאורגיה, השקעה באמצעות רכישת נכסי מקרקעין היא פרקטיקה פופולארית מצד משקיעים זרים, ביניהם ישראלים. עלות החיים הנמוכה בגיאורגיה מאפשרת רכישת נכס מקרקעין ראוי במחיר שנחשב לזול ביחס למחירים שלו בארץ למשל.

בגיאורגיה לא קיים מס רכישה עבור רכישת דירה. זה אומר שגם אם אתם רוכשים מספר דירות לצורך יצירת תשואה מנדל"ן, על ידי השכרה של הדירות הללו לתושבים מקומיים למשל, אתם יכולים לרכוש את הדירות ללא מס. ישנו מיסוי מקרקעין בגאורגיה שהוא יחסית זניח על עצם ההחזקה בנכס ועל גודל הקרקע שעליה יושב הנכס.

איך להימנע מתשלום מס שבח בצורה חוקית?

מס שכן קיים בגיאורגיה בתחום המקרקעין הוא מס שבח. החלטתם למכור נכס מקרקעין שברשותכם בגיאורגיה? מס השבח יעמוד על 5% מהרווח שנוצר לכם בעת המכירה. למרות זאת, ניתן למכור דירה או נכס מקרקעין אחר ולא לשלם מס שבח. אם אתם מוכרים את הדירה שלכם בפרק הזמן שנקבע בחוק הגיאורגי, מס השבח יהיה אפסי. לפי החוק בגיאורגיה, אפשר לעשות זאת על ידי מכירת דירה עד שנתיים מהיום בו היא נרכשה. מכירה לאחר פרק הזמן הזה תאלץ כאמור את המוכר לשלם מס שבח.

מס חברות בגאורגיה

חברה, כישות משפטית הנפרדת מהבעלים שלה, יכולה לייצר רווחים שונים כתוצאה מהפעילות שלה. הבעלים של החברה יכולים להנות מרווחים כאשר החברה תחלק להם דיבידנדים, או שתשלם להם משכורת בתור בעלי תפקידים בחברה, כמו מנכ"לים או סמנכ"לים לדוגמא. מס חברות מוטל על הרווח שיוצרת החברה כתוצאה מהפעילות שלה. מס החברות בגיאורגיה נחשב לידידותי במיוחד עבור חברות זרות שמעוניינות להשקיע בתוך גיאורגיה. גובה המס עומד על 15%. לצורך השוואה, הוא נמוך יותר ממס הכנסה שמוטל על יחידים בגיאורגיה.

תכנון מס חברות

היתרון המרכזי של מס חברות בגיאורגיה היא היכולת שלא לשלם את המס עבור רווחים שנוצרים. חברה יכולה ליצור רווחים כתוצאה מהפעילות שלה ובכל זאת לא לשלם מס חברות בגובה של 15% בגיאורגיה. החוק הגיאורגי קובע שאם חברה מחליטה להשקיע את הרווחים שנוצרו לה כתוצאה מהפעילות שלה בחזרה בחברה, ולא לשלם דיבידנדים, היא לא צריכה לשלם מס חברות כלל. הדבר מאפשר לחברה להשקיע יותר כספים בגיאורגיה מצד אחד, ולהגדיל את הפעילות שלה מצד שני.

סיוע מקצועי

תכנון מס בגיאורגיה יכול להיות אטרקטיבי מאוד למשקיעים שונים. חוקי המס בגיאורגיה באים באופן טבעי, בעקבות החזון של הממשלה לעידוד השקעות זרות, לקראת המשקיעים הזרים. לכן, ניתן לתכנן מס בצורה יעילה באמצעות סיוע מקצועי מעורכי דין או אנשי מקצוע אחרים המתמחים במיסוי הגיאורגי.

עו"ד יריב ואקנין
עו"ד יריב ואקנין

יריב בוגר תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו ואת טרום התמחותו עשה במשרד התל אביבי ואקנין-תור.

זמן קצר לאחר מכן פתח את המשרד המשגשג. בעברו כיהן כסגן בשתי וועדות ארציות של לשכת עורכי הדין – וועדת שלטון מקומי וועדת הוצאה לפועל. מעבר לניהול המשרד בבעלותו מכהן עו"ד ואקנין כדירקטור חיצוני בתאגיד מי נועם המספק שירותי מים וביוב לכ-54,000 בתי אב ברחבי נוף הגליל, מגדל העמק, ועפולה.

vaknin's-office

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ