כל מה שצריך לדעת על מיסוי מקרקעין בגאורגיה

מיסוי מקרקעין בגיאורגיה

נכסי מקרקעין בכל העולם, נחשבים לנכסים שהעלות הכספית שלהם הרבה יותר גבוהה מזו של נכסים אחרים ורכוש אחר. כתוצאה מכך, בכל מדינה כמעט ניתן לראות רגולציה שונה על מקרקעין, שבאה לידי ביטוי בצורת מיסוי המקרקעין. במאמר הבא נסביר את כל מה שצריך לדעת על מיסוי מקרקעין בגיאורגיה.

 

מקרקעין בגיאורגיה

נכסי מקרקעין הם נכסים שאינם ניתנים להזזה או להעברה באופן מעשי. זה אומר שנכס מקרקעין יכול להיחשב כקרקע, אך גם כדירה בבניין מגורים או בית פרטי. מקרקעין בגיאורגיה רלוונטי לישראלים בעיקר בכל הנוגע להשקעות נדל"ן.

מכיוון שתחום הנדל"ן יכול להוות אפיק השקעה רווחי, עקב סכומי הכסף הגדולים שסובבים אותו, ישראלים רבים פונים להשקעה בתחום זה. בישראל מחירי הדיור נחשבים לגבוהים במיוחד, כך שבאמצעות מה שמאפשר החוק בישראל, אזרחים רבים מוצאים את שוק הנדל"ן בגיאורגיה כאטרקטיבי, בין היתר עקב מיסוי מקל.

 

מס רכוש בגיאורגיה

אל תתבלבלו בין מס רכוש למס רכישה. מס רכישה, שהוא אחד מסוגי מיסי המקרקעין שקיימים בישראל, הוא אחוז מסוים ממחיר הדירה שצריך לשלם רוכש הדירה כמס. מס רכוש הוא סוג אחר של מס, שקיים בגיאורגיה על נכסי מקרקעין. מס זה הוא אחוז מסוים שיש לשלם משווי של נכס מדי שנה.

מס רכוש בגיאורגיה הוא כמעט אפסי. גם אם מחיר הנכס שברשותכם גבוה, שכן מס זה נקבע גם כן לפי גובה השווי של הנכס, לכל היותר תצטרכו לשלם מס בגובה של אחוז אחד. במקרים אחרים, המס יהיה נמוך יותר וינוע כל כעשירית האחוז.

 

מס הכנסה מנכס מקרקעין בגיאורגיה

רוב הישראלים שרוכשים נכס מקרקעין בגיאורגיה, עושים זאת כדי ליצור הכנסה כתוצאה מהנכס שברשותם. הם יכולים לעשות זאת על ידי הצעת הנכס לשכירות, מה שיאפשר להם לקבל תשלום חודשי מהשוכרים. הם יכולים גם במקום זה להציע את הנכס לשכירות קצרה יותר, עבור תיירים שמעוניינים להתגורר בדירת מגורים במהלך שהותם בגיאורגיה. החוק הגיאורגי קובע מס הכנסה קבוע של 20% על הכנסה של אזרח זר, שמקורה בנכסי מקרקעין.

 

מכירת נכס ללא תשלום מס

החוק בגיאורגיה מאפשר למכור נכס מקרקעין מבלי לשלם מס. אם דירה מסוימת נמכרת במחיר הפסד, כלומר במחיר נמוך יותר מאשר המחיר בו היא נרכשה במקור, אין צורך בתשלום מס. במקרה בו נוצר רווח במכירת הדירה, כלומר במצב בו הדירה נמכרת במחיר גבוה יותר מאשר המחיר בו היא נרכשה, ניתן שלא לשלם מס על הרווח שנוצר. החוק בגיאורגיה קובע שדירה כזאת שנמכרת בטווח זמן של עד שנתיים מיום רכישת הדירה, בעליה לא יהיו צריכים לשלם מיסוי כלשהו על מכירת הדירה.

 

מס רווחי הון

אם דירה נמכרה ברווח על ידי אזרח זר שהוא הבעלים של הדירה בגיאורגיה, הוא יצטרך לשלם מס רווחי הון. המס יחושב אך ורק על הרווח, כלומר על ההפרש בין המחיר המקורי של הדירה לבין המחיר בו נמכרה הדירה. בגיאורגיה, המיסוי הזה עומד על גובה קבוע של 5% מהרווח.

 

הסדרת המיסוי מול הרשויות בגיאורגיה

התעסקות במיסוי היא לא עניין פשוט, בטח כשמדובר במיסוי במדינה זרה כמו גיאורגיה. הסדרת המיסוי בכל הקשור לנכסי מקרקעין חשובה מאוד, שכן טעויות מול רשויות של מדינה זרה יכולות להוביל לסנקציות קשות. לכן, בהליכים כאלו כדאי לקבל סיוע מאנשי מקצוע, כמו עורך דין המתמחה בדין הגיאורגי ובמיסוי גיאורגי. סיוע מקצועי יכול לאפשר לכם לחסוך גם סכומי כסף על ידי תכנון נכון וחוקי של תשלום המס.

עו"ד יריב ואקנין
עו"ד יריב ואקנין

יריב בוגר תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו ואת טרום התמחותו עשה במשרד התל אביבי ואקנין-תור.

זמן קצר לאחר מכן פתח את המשרד המשגשג. בעברו כיהן כסגן בשתי וועדות ארציות של לשכת עורכי הדין – וועדת שלטון מקומי וועדת הוצאה לפועל. מעבר לניהול המשרד בבעלותו מכהן עו"ד ואקנין כדירקטור חיצוני בתאגיד מי נועם המספק שירותי מים וביוב לכ-54,000 בתי אב ברחבי נוף הגליל, מגדל העמק, ועפולה.

vaknin's-office

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ