החשיבות של רישום פטנטים עבור האינטרס הציבורי

כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לדאוג לתהליך משפטי מסודר ומבוסס של רישום פטנטים. אבל מלבד האינטרס של בעלי הפטנטים עצמם, מעניין לבדוק כיצד זה משפיע על הציבור הרחב ואיזה השלכות כלכליות יכולות להיות לתהליך. כמו כן, חשוב כל הזמן להתייעץ עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו.
פטנט מוגדר על פי החוק בתור זכות קניין רוחני על המצאה. מטבע הדברים, לא כל המצאה היא פטנט ולא כל פטנט הוא המצאה. בשביל שפטנט יעניק קניין רוחני על המצאה, הוא חייב לעמוד בקריטריונים מסוימים. הקריטריונים הללו חשובים כי המשמעות של רישום פטנטים היא לא רק תדמיתית, אלא גם משפטית: אחרי שמסיימים לרשום את הפטנט ומקבלים עבורו את האישור הרלוונטי מרשות הפטנטים שכפופה למשרד המשפטים, מקבלים גם הגנה
משפטית שמונעת מאחרים להשתמש בו.

כל מה שעומד מאחורי רישום פטנטים
מצד אחד, האינטרס של בעלי פטנטים לרשום אותם על מנת להגן עליהם מפני שימוש לא ראוי הוא כמובן ברור ולגיטימי. רק מי שרושמים את הפטנטים שלהם בצורה מסודרת ומקבלים את ההגנה המשפטית ממשרד המשפטים יכולים להיות בטוחים שלא יגנבו להם את ההמצאה. גם אם אירוע כזה מתרחש, סביר להניח שלאותם בעלי פטנטים יהיו את מלוא הכלים והלגיטימציה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי הולם וראוי.
מצד שני, לא כולם מבינים את החשיבות של רישום פטנטים ברמה הציבורית. כאן כבר נכנסים לתמונה שיקולים מורכבים יותר, כמו למשל מה הסיכוי שהעובדה שפטנט אחד רשום והשני לו אכן תאפשר את הפיתוח הכלכלי ותעניק לציבור תחושה שיש מי שמגן עליו. בשביל לענות על זה, צריך להבין איך מתבצע התהליך של רישום פטנטים.

מה כולל תהליך של רישום פטנטים?
התייעצות עם עורך דין לגבי האופן שבו כדאי לבצע רישום פטנטים היא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. קודם כל, צריך למשל לזכור שהשירות של רשות הפטנטים במשרד המשפטים ניתן עבור מבקשים ישראלים או מחו"ל, כל עוד יש להם כתובת להתכתבות בישראל או שהם מיוצגים על ידי עורכי דין מקומיים. אז אם לדוגמא לא גרים בישראל ורוצים להשלים את התהליך של רישום פטנטים מול משרד המשפטים, התייעצות
עם עורך דין היא לא פריבילגיה אלא חובה. עוד דבר שחשוב לבדוק הוא מה המסמכים הנדרשים שאותם צריך להגיש על מנת להשלים את התהליך של רישום פטנטים. בשביל להגיש את הבקשה, כדאי לכתוב מסמך מפורט שמתאר את דרכי הביצוע של ההמצאה ואת הכלים שעליהם רוצים להגן. התפקיד של הפירוט בתהליך של רישום פטנטים הוא להראות בין היתר איזה בעיה טכנית הם באים לפתור, איזה ידע קודם יש לבעלים שלהם, מה ההבדלים בין אותו ידע קודם לבין הפטנטים וכן הלאה.

מה עורך דין יכול לתרום לתהליך של רישום פטנטים?
בעלי פטנטים שרוצים להשלים את תהליך הרישום מתלבטים לעיתים קרובות האם להתייעץ עם עורך דין. גם אם הם מבינים את החשיבות של התייעצות עם גורם משפטי אמין לפני כל סוג של התנהלות מול יחידת הפטנטים, סביר להניח שתהיה להם התלבטות מסוימת לגבי העלות הכלכלית ושכר הטרחה. אבל בפועל, שכר הטרחה של עורך דין בתהליך של רישום פטנטים היא השקעה משתלמת. גם ברמה הפרקטית, עורך דין יכול לתרום מהניסיון שלו. בזכות הניסיון שלו בהתנהלות מול משרד המשפטים, בעלי פטנטים יודעים שהם נמצאים בידיים הנכונות ושהבקשה שלהם מטופלת במלוא הרצינות.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ