השקעות נדלן בגאורגיה

השקעות נדלן בגאורגיה

המדריך המלא לרכישת נכס מקרקעין בגאורגיה 

רכישת נכסי מקרקעין בגיאורגיה יכולה להתבצע כדי לתת מענה על סיבות שונות, החל ממגורים ועד ליצירת אפיק הכנסה חדש. רכישת נכס מקרקעין היא פעולה שאינה פשוטה גם בישראל, מבחינה בירוקרטית ומבחינה פיננסית, אך בגיאורגיה הדבר עשוי להיות מורכב אף יותר – מה שדורש קבלת ליווי מקצועי. הנה המדריך המלא לרכישת נכס מקרקעין בגיאורגיה.

 

לפני הכל נבין מה הם היתרונות ברכישת נכס מקרקעין בגיאורגיה לצורכי השקעה?

כדי ליצור אפיקי הכנסה נוספים, ישראלים רבים פונים אל שוק הנדל"ן ומחפשים הזדמנויות שונות, שיכולות להסב תשואות משמעותיות. השקעה בשוק הנדל"ן הישראלי לא תמיד מתאפשרת, כך שלא מעט ישראלים בוחנים גם אפשרויות נדל"ן מעבר לים. במאמר הבא נסקור כמה יתרונות ברכישת נכס מקרקעין בגיאורגיה לצורכי השקעה.

מחירים נמוכים

היתרון הפשוט ביותר להסברה הוא מחירי הנדל"ן בגיאורגיה. העלויות של נכסי המקרקעין בגיאורגיה זולות יותר בצורה משמעותית כיום מהעלויות של נכסי המקרקעין בישראל. הדבר מאפשר גם לישראלים שאין ברשותם הון אך מעוניינים להיכנס לתחום השקעות הנדל"ן להיכנס לתחום, פשוט במדינה אחרת.

בנוסף, גם ישראלים שיש להם הון רב, יכולים להנות מהמחירים הנמוכים של נכסי המקרקעין בגיאורגיה. במקום לרכוש למשל נכס מקרקעין אחד בישראל, באיכות מסוימת, הם יכולים לרכוש כמה נכסי מקרקעין בגיאורגיה באותו המחיר, מבלי שהם צריכים להתפשר על האיכות של הנכסים אותם הם רוכשים.

מיסוי מקל

החוק הגיאורגי כולל מיסים מגוונים, כמו בכל מדינה אחרת. המיסים בגיאורגיה, בכל מה שקשור להשקעות נדל"ן זרות, נחשבים למקלים במיוחד. למשל, בישראל, אזרח שרוכש דירה עשוי למצוא את עצמו משלם מס רכישה יקר במיוחד, במחיר של עשרות ועד מאות אלפי שקלים. בגיאורגיה מנגד, לא קיים כלל מס רכישה עבור רכישת נכס מקרקעין.

בנוסף, אם משקיע נדל"ן מעוניין למכור נכס מקרקעין שברשותו, הוא יכול לעשות זאת מבלי שהוא יהיה חייב לשלם מס שבח. אם הוא מוכר את הנכס עד שנתיים מהיום בו הוא רכש את הנכס, הוא יהיה פטור מתשלום המס. גם אם הוא מוכר את הנכס לאחר שנתיים, מס שבח יעמוד על 5% בלבד.

תיירות ענפה

גיאורגיה היא מדינה שמושכת יותר ויותר תיירים בשנים האחרונות. בין היתר, המחירים הזולים שלה מאפשרים לצעירים ולמשפחות שמעוניינים לעשות טיול בעלות לא גבוהה מדי לממש את הרצון שלהם. תיירות ענפה חיובית עבור שוק הנדל"ן המקומי, מכיוון שכיום תיירים לא שוכנים רק בבתי מלון למיניהם. תיירים רבים מחפשים דירות מגורים שיאפשרו להם לבלות את החופשה שלהם במקום שהוא אינו מלון. משקיע נדל"ן יכול להנות מהתיירות הענפה בגיאורגיה על ידי הצעת הדירה שלו להשכרה עבור תיירים, לפרקי זמן קצרים.

צמיחה כלכלית

השקעה במדינות שנמצאות במגמה של צמיחה כלכלית משתלמת לאנשים שמעוניינים להשקיע בתחום הנדל"ן. רכישת נכס מקרקעין במהלך תקופה הצמיחה במחיר מסוים, יכולה להוביל לכך שלאחר מספר שנים רמת המחייה במדינה תעלה, יחד עם הערך הכספי של הכנס. בנוסף, אזרחי המדינה, שיכולים להשכיר את הנכס, יהיו מסוגלים לשלם סכומים כספיים גדולים יותר, מהם יוכל להנות המשקיע הישראלי.

עידוד מצד הממשלה

באופן כללי, ממשלת גיאורגיה מעודדת השקעות זרות במדינה. בין היתר, גם השקעה בשוק הנדל"ן נחשבת להשקעה כזאת מצד הממשלה הגיאורגית. היא לא רק גובה מיסים בצורה מקלה יותר, שהופכת את ההשקעה בשוק הנדל"ן לאטרקטיבית, אלא גם מאפשרת לאזרחים זרים להכניס כספים למדינה בצורה נוחה יותר, שמקבלת ביטוי בחוק.

תשואה שנחשבת לגבוה

כיום, התשואה של נכסי נדל"ן נחשבת לגבוהה בגיאורגיה, יותר מאשר במדינות אחרות. תשואת נכס נדל"ן נאמדת בסכומים הכספיים שניתן לקבל כתוצאה מהנכס, למשל על ידי השכרה של הנכס למשפחה בגיאורגיה, ביחס לעלות המקורית של הנכס. תשואה זו נמדדת באחוזים, כאשר היחס נקבע בין הסכומים שמכניס הנכס אל מול העלות המקורית שלו. בגיאורגיה, עקב הסיבות שציינו לאורך המאמר, התשואה נחשבת לגבוהה ביחס למדינות אחרות.

ועכשיו בשלב הראשון צריך להבין לצורך מה אתם מעוניינים לרכוש את הנכס?

השלב הראשון, שאותו מבצעים עוד לפני שרוכשים את נכס המקרקעין, היא הבנה של הצורך בנכס המקרקעין. הדבר משמעותי, שכן לפי הצורך שלכם בנכס מקרקעין תצטרכו לקבל החלטות בדבר רכישת הנכס, כמו בחירת הנכס למשל.

באופן עקרוני, ניתן לרכוש נכסי מקרקעין בגיאורגיה לצרכים שונים. ניתן לרכוש נכס לצורך מגורים, אם אתם בעלי אזרחות גיאורגית או שאתם בעלי מעמד של תושבות קבע בגיאורגיה. רוב הישראלים שרוכשים נכס מקרקעין בגיאורגיה עושים זאת לצרכי השקעה, בצורה בה הם רוכשים נכס ומשכירים אותו לאחר מכן לתושבים מקומיים.

קבלת ליווי מקצועי

אחרי שתבינו מהו סוג נכס המקרקעין שאתם מעוניינים בו, תוכלו לפנות אל ליווי מקצועי. רכישת נכסים במדינות זרות, היא תהליך מורכב ומסובך יותר מכמה סיבות. קיימים פערים, בין הרוכשים לבין הרשויות ולבין המוכרים, הנוגעים בין היתר לשפה, לתרבות המקומית וגם לידע של הרוכשים בחוקים המקומיים.

לכן, כדי לגשר על הפערים הללו ולבצע את הרכישה בצורה יעילה, נכונה וחוקית, רבים פונים אל ליווי מקצועי. ליווי מקצועי ניתן מאנשי מקצוע, כמו עורכי דין המתמחים ברכישת נכסים בגיאורגיה, או גופים מקצועיים אחרים שמעניקים ליווי מקצועי באמצעות מעטפת של אנשי מקצוע רלוונטיים.

איתור נכס לרכישה

במהלך הליווי המקצועי, תצטרכו לאתר יחדיו עם הליווי המקצועי שבחרתם את הנכס אותו תהיו מעוניינים לרכוש. איתור הנכס תלוי במספר גורמים. ראשית, הוא תלוי בסכום הכספי שאתם יכולים ומוכנים להשקיע עבור הנכס. נכסי מקרקעין בגיאורגיה נחשבים לזולים יותר לעומת נכסי מקרקעין במדינות אחרות, אך עדיין יש לעבוד בצורה מסודרת עם תקציב. שנית, תצטרכו לבחור את הנכס לפי מטרת השימוש בו. אם למשל תהיו מעוניינים להשכיר אותו למשפחות לצרכי מגורים, תצטרכו למצוא נכס שיכול להכיל משפחה לצרכי מחייה ושממוקם באזור שמציאת שוכרים בו היא ריאלית.

עמידה ברגולציות שונות

לכל מדינה יש את החוקים השונים שלה. כאשר מדובר על נכסי מקרקעין, חוקי המס בגיאורגיה נחשבים למקלים דווקא. אין מס רכישה בגיאורגיה, כך שניתן אפילו לרכוש כמה דירות לצורך הכנסה משכירות. ממשלת גיאורגיה מעודדת השקעות זרות באמצעות רגולציה מקלה, כדוגמת מדיניות המס המקלה. שימו לב שאתם עומדים ברגולציות השונות שחלות במדינה על רכישת נכסי מקרקעין על ידי אזרחים זרים, למרות שהרגולציות הללו אינן מסובכות.

מה עושים אם מעוניינים למכור את הנכס לאחר פרק זמן מסוים?

מסיבות שונות, יכולים לרצות רוכשים שונים למקור את הנכס שברשותם. כדאי לדעת מה אומר החוק הגיאורגי בנושא הזה, גם ליתר ביטחון. בגיאורגיה יש מס שבח בגובה של חמישה אחוזים על הרווח שנוצר בעת המכירה. אם אתם מחליטים למכור דירה שבבעלותם לאחר שעוד לא חולפות שנתיים מיום רכישתה, לא תצטרכו לשלם מס שבח בכלל.

ממה חשוב להיזהר?

רכישת דירה גיאורגיה, בעיקר לצורכי השקעה, הופכת לאטרקטיבית יותר בשנים האחרונות וכתוצאה מכך היא מושכת משקיעים שונים מכל העולם, גם מישראל. לכן, חשוב להיזהר ממקרי עוקץ. נוכלים מקומיים שמנסים לנצל את פערי השפה והידע שיש לרוכשים מישראל יכולים לגרום לכם לאבד הרבה כסף, כך שמומלץ לעבור את ההליך עם ליווי מקצועי ומנוסה.

עו"ד יריב ואקנין
עו"ד יריב ואקנין

יריב בוגר תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו ואת טרום התמחותו עשה במשרד התל אביבי ואקנין-תור.

זמן קצר לאחר מכן פתח את המשרד המשגשג. בעברו כיהן כסגן בשתי וועדות ארציות של לשכת עורכי הדין – וועדת שלטון מקומי וועדת הוצאה לפועל. מעבר לניהול המשרד בבעלותו מכהן עו"ד ואקנין כדירקטור חיצוני בתאגיד מי נועם המספק שירותי מים וביוב לכ-54,000 בתי אב ברחבי נוף הגליל, מגדל העמק, ועפולה.

vaknin's-office

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ