את מי יכול לייצג עורך דין לשון הרע?

אולי תתפלאו לשמוע, אך כמעט כל אחד יכול להיות חשוף למקרים של לשון הרע. דברי לשון הרע מצריכים שני תנאים כדי להתקיים – זהות של מפרסם התוכן ותוכן העומד בפני ההגדרות השונות של החוק. דברי לשון הרע יכולים לפגוע בכבוד וברגשות של האדם נגדו בוצע הפרסום, יכולים להסב נזק כספי וכלכלי לאותו אדם וגם לא לעורר כלום, אך החוק מאפשר להגיש תביעות לשון הרע באמצעות עורך דין לשון הרע.
אילו אנשים יכולים להיות מיוצגים באמצעות עורך דין לשון הרע? המשיכו לקרוא.

לפני הכל – מה זה לשון הרע?
לכל אדם יש זכות לכבוד ולשם טוב. תכנים מבזים ומשפילים כנגד אדם יכולים לפגוע בזכויות של אותו האדם. לכן, חברי הכנסת חוקקו חוקים, שהמטרה שלהם היא לאסור על אותם תכנים מבזים ומשפילים, המכונים "לשון הרע". לשון הרע יכולה לפגוש כל אדם באשר הוא, ולהשפיע עליו באופנים שונים, כמו יצירת נזק כלכלי ופגיעה בכבודו של האדם.
החוק קובע שתוכן מבזה ומשפיל, המפורסם על אדם עקב עבודתו, עיסוקיו, עסקו הפרטי, פעולות שמיוחסות אליו והתנהגות שמיוחסת אליו, הוא תוכן העונה להגדרה של לשון הרע.
כמו כן, תוכן מבזה ומשפיל נגד גזעו של אדם מסוים, צבע עור, מוצא, העדפה מינית, מוגבלות רפואית או נפשית וגיל הוא גם תוכן העונה להגדרת החוק של לשון הרע.

פרסומים אפשריים ללשון הרע
בעבר הרחוק, לשון הרע הייתה ניתנת לפרסום בעיתונים או ספרים בעיקר. המילה הכתובה הייתה האפשרות השכיחה ביותר להפצה של תוכן. גם בעיתונות וגם בספרים פורסמו תכנים שיכולים לענות על ההגדרה של לשון הרע. אדם שפתח את העיתון או ספר מסוים וגילה שם תוכן מבזה ומשפיל כלפיו, יכול היה להגיש תביעות לשון הרע. כיום, הרוב המוחלט של פרסומי לשון הרע מתבצע באינטרנט. אומנם אנו שומעים מדי פעם על לשון הרע בעיתונים שונים, אך באינטרנט מתפרסים דברי לשון רע בתדירות גבוהה ובעצימות גבוהה. ברשתות החברתיות עולים פוסטים רבים נגד בעלי מקצוע או עסקים, שחורגים מגבולות הביקורת הלגיטימית ומנסים לבזות ולהשפיל מלכתחילה. גופי תקשורת רבים מעבירים את הפעילות שלהם לרשת, וגם שם עשויים להתפרסם דברי לשון הרע במקום בעיתון.

ייצוג בעלי מקצוע
עורך דין לשון הרע יכול לייצג אנשים שפורסמו נגדם דברי לשון הרע. הכלים העיקריים שלו הם הגשת תביעת פיצויים אזרחים והגשת קובלנה פלילית לבית משפט השלום. עורך דין לשון הרע יכול לייצג כל אדם או גוף. סוג אחד של אנשים שמייצג עורך דין לשון הרע או בעלי מקצוע חופשיים. רופאים, מעצבי פנים, טכנאי שירות עצמאיים ומתווכים הם חלק מבעלי המקצוע הללו. הם חשופים לביקורת עניינית כחלק מחופש הביטוי, אך כשהביקורת אינה עניינית אלא מבזה ומשפילה, זכותם לשמור על שמם המקצועי ולהגיש תביעות נגד המפרסמים.

ייצוג אנשי תקשורת
עוד מהעבר אנשי תקשורת נטו למצוא את עצמם בסערות של תביעות לשון הרע. אנשי תקשורת יכולים לעורר סביב התבטאויות שונות שלהם רגשים מעורבים. פרסום נגד איש תקשורת, כשמטרת הפרסום היא השפלתו או הפיכתו למטרת שנאה, הוא פרסום לשון הרע נגדו.

ייצוג עסקים
מסעדות, חברות סלולר או חברות בנייה למשל, חשופות לפרסום תכנים נגדן ברשת. אנשים קוראים תכנים אלו ומחליטים במידה מסוימת על בסיסם האם להשתמש בשירותי העסק או שלא. "אין דבר כזה פרסום שלילי" נאמר בעולם השיווק פעמים רבות, אך כשמדובר בפרסום מבזה, שמטרתו היא אך ורק לפגוע בעסק, עורך דין לשון הרע יכול לעמוד על האינטרס הכלכלי שלכם באמצעות כלים משפטיים.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ