איך ממצים זכויות מול המוסד לביטוח לאומי?

הקפדה על מספר כללי מפתח ובעיקר התייעצות עם עורך דין יכולה לסייע במיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי. במאמר הבא נביא את הטיפים המרכזיים, נסביר למה חשוב להקפיד על תהליך נכון של הגשת בקשות וביסוס טענות באמצעות מסמכים משכנעים ונבין גם איך בוחרים עורך דין מתאים

התנהלות נכונה מול המוסד לביטוח לאומי היא תנאי למיצוי מלא של הזכויות השונות הקבועות בחוק לכל אזרח ואזרחית. בגלל שהמוסד לביטוח לאומי אחראי בעת ובעונה אחת על מיליוני אנשים, לא תמיד התנהלות מולו מצליחה להיות יעילה. 

מצד שני, צריך לזכור שבמוסד לביטוח לאומי בדרך כלל עובדים בצורה מסודרת. המשמעות היא שאם מקפידים על כללי מפתח מסוימים, ניתן לקצר את משך התהליך והזמן שעובר מרגע הגשת הבקשה הראשונה ועד לסיום הטיפול. יתרה על כך, הקפדה על כללים ועקרונות מסוימים היא לעיתים קרובות תנאי למיצוי מלא של הזכויות ולקבלתן. 

טיפים להתנהלות נכונה מול המוסד לביטוח לאומי 

הדבר החשוב ביותר הוא לערב עורך דין שמכיר את הנהלים של המוסד לביטוח לאומי. כאשר מערבים עורך דין שמכיר את ביטוח לאומי, מנוסה בהתנהלות מול הגופים השונים שכפופים אליו ואף מחויב לאינטרסים של הלקוחות שלו – מגדילים את הסיכוי לכך שהתהליך עצמו יסתיים לשביעות הרצון של הגורמים המעורבים.

טיפ אחר ולא פחות חשוב הוא לנצל את המעורבות של עורך הדין על מנת לבדוק מראש את תנאי הזכאות להטבות כאלה ואחרות. אם רוצים למצות זכויות והטבות שקבועות בתקנות המוסד לביטוח לאומי, ניתן לברר מראש מה התנאים שבהם צריך לעמוד. אם עומדים בתנאים, מתייעצים עם עורך דין לגבי אופן הגשת הבקשה וצירוף של מסמכים שמבססים את הטענות המרכזיות ותומכים בה.

מה עושים אם לא עומדים בתנאים של ביטוח לאומי?

התייעצות עם עורך דין שמתמחה בנושא של ביטוח לאומי יכולה להיות רלוונטית גם אם לא עומדים בתנאים הבסיסיים. כל עוד מערבים עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו, ניתן להתנהל בצורה יעילה מול ביטוח לאומי ולהגיש ערעור בנוגע להחלטות המרכזיות.

במילים אחרות, מעורבות של עורך דין חשובה במיצוי זכויות שונות מול ביטוח לאומי בגלל שהוא רלוונטי גם בשלבים המוקדמים וגם בשלבים המתקדמים של התהליך. ככל שהמעורבות של עורך הדין צמודה יותר, כך עולה הסיכוי שהמבוטחים של ביטוח לאומי ימצו את הזכויות שלהם,

הכנת שיעורי בית טרם הגשת תביעה

על אף כל האמור לעיל, יש להיערך לתקופה יחסית ארוכה של ניסיון למצות זכויות שונות מול המוסד לביטוח לאומי. למרות שלא כל תהליך נמשך זמן רב ויש זכויות שניתן לכאורה למצות גם באופן מיידי, עדיף להכין את שיעורי הבית ולהביא בחשבון את ההשקעה של הזמן והמשאבים.

הכנת שיעורי הבית היא השקעה מאוד משתלמת אם רוצים למצות זכויות שונות של המוסד לביטוח לאומי. במקביל, אפשר להשתמש בשירותים משפטיים שמסייעים למבוטחים למצות את הזכויות שלהם בכל ענפי הביטוח הלאומי ובפרט בתחום של נפגעי עבודה.

הייחודיות של נפגעי עבודה

תחום נפגעי העבודה הוא הדוגמא הכי טובה לחשיבות של מעורבות עורך דין בתהליך המיצוי של זכויות ביטוח לאומי. אם רוצים למצות את הזכויות ולהגן על נפגעי עבודה, צריך לערב עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו. 

כך לא רק ממצים את הזכויות העקרוניות של המבוטחים, אלא גם מגדילים את הסיכוי להשיג פיצוי מהביטוח הלאומי. כמו כן, זה עוזר להתכונן להליכים השונים של הוועדות הרפואיות. 

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ