איך מבצעים חלוקת ירושות וניהול עיזבונות?

יש כמה דרכים לבצע חלוקת ירושות וניהול עיזבונות, אך הכי חשוב לערב מוקדם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו. בנוסף, כדאי להכיר את האופן שבו החוק מתייחס אל שלבים שונים של חלוקת ירושות וניהול עיזבונות על מנת למנוע ויכוחים וריבים בין בני המשפחה

חלוקת ירושות וניהול עיזבונות היא עניין רגיש שמחייב את המעורבות של כל בני המשפחה המורחבת. למרות שקיימים הבדלים בין מצבים שבהם מחלקים ירושה על פי דיני ירושה לבין מקרים של חלוקת עיזבון לפי צוואה מסודרת, עדיין מתגלים לעיתים קרובות פערים בין האופן שבו כל אחד ואחת מבני המשפחה תופסים את הנסיבות שעל הפרק.

הדבר הנכון לעשות הוא להעביר את הטיפול המשפטי בנושא של חלוקת ירושות וניהול עיזבונות לידיים של בעלי מקצוע. ספציפית בתחום של חלוקת ירושות וניהול עיזבונות, בעלי המקצוע הרלוונטיים הם כמובן עורכי דין. אם מערבים מוקדם עורך דין שמכיר את התחום של חלוקת ירושות וניהול עיזבונות ובקיא בו, מגדילים את הסיכוי להשלמת התהליך באופן שעולה בקנה אחד עם האינטרסים של הצדדים המעורבים.

חלוקת ירושות וניהול עיזבונות בעזרת עורך דין

מצד אחד, עורך הדין לא מחליט כמובן על האופן שבו יבוצעו בפועל שלבים שונים של חלוקת ירושות וניהול עיזבונות. מצד שני, זה בעל המקצוע שאליו פונים אם רוצים להגיע תביעות שקשורות אל הנושא של חלוקת ירושות וניהול עיזבונות ואם מעוניינים למצות את הזכויות שקבועות בחוק.

שירותים משפטיים שונים של חלוקת ירושות וניהול עיזבונות עולים בקנה אחד עם הצרכים של בני המשפחה. בטווח הקצר, השירותים המשפטיים כוללים דיני משפחה וירושה ומסייעים לנסח ולערוך צוואות קיימות. 

בטווח הארוך, אלו שירותים משפטיים שיכולים לעזור בהגשת בקשות לקיום צווי ירושה או צווי צוואה. למרות שבני המשפחה מופיעים בירושה או בצוואה, זה לא אומר שהם יודעים איך להגיש את הבקשות ולמצות את הזכויות השמורות להם על פי החוק. 

מה עושה עורך דין חלוקת ירושות וניהול עיזבונות?

עורך דין יכול לעזור עם הנושא של חלוקת ירושות וניהול עיזבונות בכמה מישורים שונים. ראשית, הוא יכול לסייע לבני המשפחה לדעת מה מגיע להם בהליך הרגיל של חלוקת עזבון על פי דיני הירושה. בגלל שדיני הירושה קובעים גם את סדר היורשים וגם את העיזבון שיגיע לכל אחד ואחת מהם, כדאי שיהיה עורך דין שמייצג את המשפחה ושומר על האינטרסים שלהם.

שנית, עורך דין יכול לסייע עם חלוקת ירושות וניהול עיזבונות גם אחרי הגשת ערעור על צוואה קיימת. אם רוצים לערער לגופים הרלוונטיים של בית המשפט, צריך להגיש בקשה מסודרת ולצרף אליה מסמכים שתומכים בטענות המרכזיות. במקרים כאלה, מעורבות צמודה של עורך דין היא הדרך הכי טובה להשלים את התהליך באופן מסודר ומהיר. 

החשיבות של בחירת עורך דין מתאים

חלוקת ירושות וניהול עיזבונות היא חלק מתחום רחב שדורש את ההתגייסות של כל בני המשפחה. מלבד השקעה של זמן בהגשת הבקשות ולעיתים גם בהגשת מסמכים לערעור, יש צורך להשקיע משאבים במילוי הטפסים ולנהל את מערכת היחסים בין בני המשפחה. בתהליך כזה, מאוד חשוב לבחור עורך דין מתאים שיקל על בני המשפחה.

בסופו של דבר, עורך דין מתאים שמכיר את הנושא של חלוקת ירושות וניהול עיזבונות עוזר לבני המשפחה להתמודד עם הסיטואציה הרגישה גם בתקופה קשה של החיים שלהם. בזכות מעורבות עורך הדין, ניתן לחלק ירושות ולנהל עיזבונות באופן חוקי ויעיל. 

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ