סיווג קבלנים רשומים ככלי לשיווק ופרסום

לכל קבלן רשום יש אינטרס מובהק להעלות את הסיווג שלו. אבל איך עושים את זה, מה היתרונות בטווח הקצר והארוך ולמה בכלל צריך את סיווג קבלנים רשומים? הנה כל התשובות.

פנקס הקבלנים הרשומים מאפשר לנהל מעקב מסודר אחרי בעלי מקצוע שעומדים בקריטריונים מסוימים ויש להם הסמכה רלוונטית. הפנקס חשוב כי הוא עוזר לפקח אחר התחום ולשפר את הביצועים של הקבלנים עצמם. כמו כן, פנקס הקבלנים הרשומים אמור להיות כלי שזמין גם עבור לקוחות הקצה. אם לדוגמא רוצים לבצע עבודות בנייה ושיפוצים ולא יודעים איך לבחור את הקבלן המתאים, צריך להסתכל על הפנקס ולתת עדיפות לקבלן רשום.

הבעיה היא שיש נתונים בתוך פנקס הקבלנים הרשומים שאנחנו לא תמיד מודעים אליהם. אחד מהם מופיע בתוך סיווג קבלנים רשומים והוא קובע איזה פרויקטים מותר לכל קבלן לבצע. ככל שהסיווג של הקבלן גבוה יותר, כך מותר לו לבצע פרויקטים בהיקף גדול יותר. מטבע הדברים, גם לקבלנים הרשומים בפנקס יש אינטרס להעלות את הסיווג שלהם והשאלה המתבקשת היא איך לעשות את זה נכון.

כל היתרונות של העלאת סיווג
סיווג קבלנים רשומים יכול לשמש בתור כלי לשיווק ופרסום. קבלנים שיש להם סיווג גבוה יותר נהנים ממוניטין חיובי, יכולים לגבות מחיר גבוה לכל שעת עבודה או מ"ר ואף לפתח ולבסס את המוניטין שלהם. עם הזמן, סיווג גבוה כבר הופך לשמם הנרדף של קבלנים רשומים ועולה בקנה אחד עם הרצון הברור שלהם ליצור בידול וייחודיות מול המתחרים.
במילים אחרות, העלאת סיווג היא כלי אובייקטיבי שיש לו משמעות סובייקטיבית: אמנם רשויות המדינה אחראיות על פנקס הקבלנים, אבל הסיווג שלהם הוא אישי. יתרה על כך, אפילו כל ענף מקבל קוד מספרי בן 3 ספרות שמייצג אותו ואמור לסייע גם ברמת הנוחות לצורך השוואה בין קבלנים רשומים ובחירת קבלן בנייה אמין ומיומן.

כל כמה זמן אפשר לשנות סיווג קבלנים רשומים?
סיווג קבלנים רשומים בנוי לפי אותיות, מספרים וקוד ענף. האותיות מייצגות את סוג הענף והן לא משתנות כך שגם לא ניתן לעבור ביניהן, אך ככל שהאות גדולה יותר (א';, ב'; או ג';) כך מותר לקבלן רשום לבצע היקף גבוה יותר של העבודה. עם המספרים העניין מעט שונה, כי כולם מתחילים במספר 1 אבל יכולים להעלות עד מקסימום 5. מותר להגיש בקשה להעלאת סיווג קבלנים רק אם עברה מינימום שנה מאישור הסיווג הנוכחי. אחרי שנרשמים בפנקס ומקבלים את הסיווג 1, אפשר לעשות את זה אחרי שנה. בפועל, המטרה של הגשת בקשה להעלאת סיווג קבלנים רשומים היא להוכיח שהקבלן מסוגל לבצע פרויקטים גדולים יותר ביחס לסיווג הנוכחי שלו.

מה צריך לעשות כדי להעלות את הסיווג?
יש כמה דברים שאותם כדאי לעשות על מנת להשלים את התהליך של סיווג קבלנים רשומים בצורה נכונה. ראשית, חשוב להתייעץ עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו. רוב הבקשות של קבלנים רשומים להעלאת סיווג לאו דווקא מסורבות כי הם לא עומדים בקריטריונים, אלא משום שהם לא הגישו את המסמכים המתאימים או איחרו במועד הבקשה. עורך דין ימנע את זה ויחסוך את עוגמת הנפש.
שנית, צריך להקפיד לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים ולהגיש אותם יחד עם הבקשה להעלאת הסיווג. מלבד חוזה עבודה, זה כולל לדוגמא אישור ממזמין העבודה על סיום הפרויקט, כתב כמויות וכן הלאה. ככל שיש יותר מסמכים רלוונטיים, כך הסיכוי עולה.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ