מסמכים להעלאת סיווג קבלנים רשומים והאופן שבו כדאי לבצע את התהליך

התייעצות עם עורך דין מקצרת את משך הזמן שעובר מהרגע שבו מגישים בקשה להעלאת סיווג בפנקס הקבלנים הרשומים ועד שמקבלים את אישור הרשויות. אבל איזה
מסמכים צריך להגיש, איפה משיגים אותם וכל כמה זמן מותר לבצע את הפניה? הנה המדריך המלא.

סיווג קבלנים רשומים מבוצע על ידי לשכת הקבלנים הרשומים על מנת להשיג כמה מטרות בעת ובעונה אחת. מטרת העל היא לעמוד בהוראות החוק ולהגביל בפועל את מספר הפרויקטים שמותר לכל קבלן רשום לבצע. על מנת להשיג את המטרה הזו, סיווג קבלנים רשומים מחלק אותם לדרגות שונות. מטבע הדברים, לכל דרגה יש את המגבלות שלה. עם זאת, כן ניתן להעלות בסיווג וכך לבצע עבודות גדולות יותר.

מטרה נוספת ולא פחות חשובה היא לחדד את הפיקוח סביב הנושא של סיווג קבלנים רשומים. באמצעות הסיווג והתקנות, אפשר לעקוב טוב יותר אחרי קבלנים רשומים שמבצעים פרויקטים קטנים לעומת פרויקטים גדולים ולדאוג שרמת הביצוע תהיה גבוהה. אם משתמשים בכלי אמין ואובייקטיבי כגון סיווג קבלנים רשומים, מעניקים גם ללקוחות הקצה מידע שמסייע להם לבחור בעלי מקצוע אמינים.

החשיבות של העלאת הסיווג
הקבלנים הרשומים עצמם מחפשים כל הזמן דרכים להעלות את הסיווג שלהם. כל קבלן רשום רוצה להיות בעל הסיווג הגבוה ביותר, מה שיאפשר לו מבחינה חוקית לבצע יותר פרויקטים ולהרוויח יותר כסף. אבל בשביל שזה יקרה, הקבלן הרשום גם חייב לעמוד בתקנות מבחינת התהליך שאותו הוא משלים לצורך העלאת הסיווג. מבחינה טכנית, החוק קובע בצורה ברורה איזה מסמכים צריך להגיש על מנת להשלים את התהליך וכדי להעלות את הסיווג של הקבלן הרשום. עם זאת, יש גם משמעות פרקטית לעניין ותמיד עדיף להתייעץ עם בעלי מקצוע. בהקשר של סיווג קבלנים רשומים, בעל המקצוע הרלוונטי יכול להיות עורך דין. אם עורך הדין מגיע מתחום הנדל"ן והמקרקעין ומכיר
אותו, סביר להניח שיהיה לו גם את הניסיון הנדרש על מנת לסייע לכל קבלן רשום להעלות את הסיווג שלו.

כך מגישים בקשה להעלאת סיווג
עורך דין שמלווה קבלן רשום יכול לעמוד לרשותו בשלבים השונים של איסוף המסמכים. בשלבים המוקדמים, עורך הדין יעזור לכל קבלן רשום לאסוף מסמכים כגון חוזה עבודה עם תיאור הפרויקט וכמובן אישור מטעם מזמין העבודה על סיום הפרויקט, ההיקף והביצוע שלו. מבחינת מי שמאשרים בסופו של דבר סיווג קבלנים רשומים כזה או אחר, המטרה של מסמכים אלו היא לוודא שהקבלן אכן ביצע מספיק פרויקטים שמאפשרים לו לעבור לשלב הבא.
מסמכים נוספים שאותם צריך להגיש על מנת להשלים את התהליך של העלאת סיווג קבלנים רשומים הם אלו שקשורים לאופי של הפרויקט עצמו. כאן מגישים לדוגמא כתב כמויות על הפרויקט, כל טופס שיכול לסייע לדעת מה הנתונים הכספיים של העבודות ואפילו חשבון סופי שמעיד על סיום העבודה ויש עליו חתימה של רואה חשבון. לדוח הזה מצרפים דוח מיוחד של רואה חשבון על הנתונים הכספיים של הקבלן באופן כללי ועוד כתה הסכמה לאימות היעדר הרשעות פליליות.

כל כמה זמן מותר להגיש בקשה?
תהליך העלאת הסיווג יכול להיות קצר יותר במידה ומתייעצים עם עורך דין. בהקשר הזה, כדאי להזכיר שמותר על פי החוק להגיש בקשה חדשה להעלאת הסיווג רק אחרי שנה מתום אישור הבקשה הקודמת. במידה ומדובר על קבלן רשום חדש, ניתן לבקש העלאת סיווג שנה אחרי הרישום בפנקס הקבלנים.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ