רישום פטנטים ומדריך להגשת בקשה

הגשת בקשה לרישום פטנטים מאפשרת לקבל הגנה משפטית רחבה יחסית בגין סוגים שונים של המצאות. עם זאת, חשוב לדעת איך להתנהל מול משרד המשפטים, מה המדיניות של רשות הפטנטים ואיך לבחור עורך דין מיומן שמגיע מהתחום ומכיר אותו. באופן הזה, קיים סיכוי גבוה להשלים את התהליך מהר ולייצר מהפטנט רווח מסחרי וכלכלי.

המטרה של רישום פטנטים היא להגן משפטית על המצאות שונות ועל קניין רוחני. אמנם לא מקבלים את ההגנה המשפטית על האופן שבו משתמשים בהמצאה, אבל כן משיגים אותה עבור הקניין הרוחני עצמו. אז בגלל שכל פטנט הוא זכות קניין רוחני על המצאה, כדאי לבעלים שלו להשלים את התהליך ולקבל הגנה משפטית שאף תאפשר לו למנוע מאחרים להשתמש בה.
ההגנה המשפטית על ההמצאה והפטנט היא דרך מעולה לייצר רווחים כלכליים ומסחריים. אם הפטנט מוגן מבחינה משפטית, זה אומר למשל שרק הבעלים שלו יכולים להפיק ממנו ערך או להרוויח מזה שמשתמשים בו כדי לייצר מכונות. מנגד, כדאי עדיין לזכור שהפטנט מוגדר גם על ידי משרד המשפטים וגם על ידי המדיניות של רשות הפטנטים בתור קניין רוחני כשם כולל לסוגי זכויות בנכסים לא מוחשיים.

איזה הגנה מקבלים באמצעות רישום פטנטים?
ההגנה המשפטית שמקבלים אחרי השלמת התהליך של רישום פטנטים היא על המצאות של מוצרים ותהליכים טכנולוגיים. זה אומר שמהרגע שבו כל המצאה מוכרת בתור פטנט, יש לממציאים הגנה משפטית על ההמצאה שהיא נשואת הבקשה. מטבע הדברים, המון בקשות כאלה של רישום פטנטים מוגשות מדי יום ורק מעט מהן מאושרות. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות על מנת להשיג הגנה משפטית רחבה באמצעות רישום פטנטים. קודם כל, צריך לעמוד בתנאים לקבלת השירות. לפי המדיניות הנוכחית של רשות הפטנטים, השירות ניתן רק עבור מבקשים ישראלים או מחוץ לארץ שיש להם כתובת בישראל או שהם מיוצגים על ידי עורכי דין מקומיים. אז אם עדיין אין לך עורך דין, זה הזמן להיעזר בשירותיו.
שנית, מאוד חשוב לאסוף ולהציג את כל המסמכים הנדרשים. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל ברשות הפטנטים לא יכולים לבחון אף סוג של בקשה אם לא יודעים בין היתר את הדברים הבאים: מה מיוחד בה, איך היא מוסיפה על הידע הקיים והקודם, על מה היא מבוססת, מה אפשר לעשות איתה, איזה ניסיונות בוצעו על בסיס אותה המצאה ומה היו התוצאות שלהם וכן הלאה.

מה ההבדל בין מערכת שרטוטים לבין מערכת תביעות?
רבים מבין אלו שרוצים לקבל הגנה משפטית אחרי תהליך של רישום פטנטים לא מביאים בחשבון את ההבדל בין מערכת שרטוטים לבין מערכת תביעות. מערכת השרטוטים לדוגמא אמורה ללוות כל פרט שנתבע בהמצאה ולבוא לידי ביטוי במספר סימון המופיע באמצעות המחשה, בעוד מערכת התביעות היא בעיקרה משפטית ותפקידה להגדיר את היקף ההגנה שמבקש התובע.

התייעצות עם עורך דין למשל יכולה להיות רלוונטית גם לגבי ביסוס התביעה בתוך מערכת השרטוטים של משרד המשפטים, אבל בעיקר עבור שימוש נכון במערכת התביעות. אין תחליף לניסיון של עורך דין שמגיע מהתחום של רישום פטנטים וליכולת שלו לעזור לבעלי פטנטים להמציא את המסמכים שחסרים להם. גם אם הבקשה לפטנט בסופו של דבר מסורבת, התייעצות עם עורך דין תגדיל את הסיכוי להגשת התנגדות וערעור על ההחלטה. אז מכל הבחינות הללו, עורך דין עם רקע בתחום של רישום פטנטים הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ