פיצויים לנפגעי תאונת דרכים

אף אחד אינו מתכנן, במודע ומראש, להיפגע בתאונת דרכים. אולם, אל הכאב הפיזי והסבל הנפשי, מצטרף אלמנט נוסף, חשוב ומציק לא פחות – מול ההוצאות ההולכות וגדלות בשל הפגיעה שנגרמה בתאונת הדרכים, לעיתים קרובות, יכולותיו של הנפגע לעבוד, להשתכר ולפרנס מצטמצמות ומכניסות אותו לסוג נוסף של מצוקה – מצוקה כלכלית. פיצויים, אמנם, אינם יכולים לכפר על הכאב הפיזי או על הסבל הנפשי, אולם, הם בהחלט עשויים להקל על המצוקה הכלכלית של הנפגע ובני משפחתו, הנגרמת כתוצאה מאובדן כושר ההשתכרות שלו. 

מה חשוב לדעת על פיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 (המכונה גם פלת"ד) הוא החוק הקובע את הכללים המנחים את הטיפול באנשים שנפגעו בתאונת דרכים.

על פי הפלת"ד, אנשים אשר נפגעו בתאונת דרכים, ואף אנשים אשר תלויים באנשים שנהרגו בתאונת דרכים, זכאים לקבלת פיצויים שישולמו ע"י בעל הרכב הפוגע (וזאת, גם במקרים שבהם בעל הרכב הפוגע אינו אשם בגרימת תאונת הדרכים). תשלום הפיצוי לנפגעים ייעשה באמצעות תביעת חברת הביטוח שביטחה את הנהג הפוגע.

בחוק הפלת"ד מעוגנת הקמת תאגיד ציבורי – קרן שמטרתה פיצוי נפגעים בתאונות דרכים (קרנית) אשר מפצה את הנפגעים בתאונת דרכים, במקרים בהם הם אינם זכאים לקבלת פיצויים מחברת הביטוח. למשל, בנסיבות הבאות – זהותו של הנהג הפוגע אינה ידועה, הנהג הפוגע נהג ברכב ללא ביטוח בעת קרות התאונה / הפגיעה, או, לחילופין, הוא נהג ברכב עם ביטוח, אבל הביטוח הקיים אינו מכסה את סוג הנזק שנגרם לנפגעים בתאונה.

פיצויים במקרה של פציעה ופיצויים במקרה מוות

תקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), תשמ"ז-1986 והוראה 1.30 לתע"ס – הסדרים למימוש חוק נפגעי תאונות דרכים (סיוע לבני משפחה) הן המסגרות החוקיות המעגנות את זכות הנפגע ובני משפחתו לקבלת פיצויים בעקבות תאונת דרכים, והנה מה שהן אומרות, בקצרה:

במקרים בהם תאונת הדרכים הסתיימה בפגיעה, גובה הפיצוי שייפסק לנפגע יתבסס על הקריטריונים הבאים – גילו של הנפגע, שיעורי הנכות שגרמה לו הפגיעה, כושר השתכרותו טרם קרות תאונת הדרכים, פוטנציאל השתכרותן העתידי, רמת הפגיעה הקיימת באפשרויות תפקוד עתידי, עלויות טיפולים רפואיים ועלויות נלוות נוספות שנגרמו, נגרמות וייגרמו לנפגע בשל תאונת הדרכים.

במקרים של תאונת דרכים שהסתיימה במוות, גובה הפיצויים שייפסקו לאנשים שהיו תלויים בהרוג למחייתם טרם מותו בתאונת הדרכים ייקבעו על פי הקריטריונים הבאים – גילו של ההרוג, תחום עיסוקו ויכולת השתכרותו טרם קרות התאונה, מידת תלותו של מבקש הפיצוי באדם שנהרג ורמת הפגיעה שגרם מותו של ההרוג לתלוי או לתלויים בו.

עורך דין יריב ואקנין והצוות המקצועי של המשרד עומדים לרשותכם בכל עת, במיצוי זכויותיכם בעקבות פגיעה / מוות בתאונת דרכים.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ