מה המדיניות של משרד המשפטים לגבי רישום פטנטים?

הנושא של רישום פטנטים נמצא תחת פיקוח, בקרה ורגולציה של משרד המשפטים. במאמר הבא נסביר מה המדיניות של רשות הפטנטים במשרד ואיך אפשר להגיש בקשה של רישום פטנטים בצורה מסודרת ומהירה. כמו כן, נביא טיפים לבחירת עורך הדין המתאים שיכול ללוות את התהליך ולהשלים אותו.

היכרות עם המדיניות של רישום פטנטים
היכרות עם המדיניות של רישום פטנטים יכולה לסייע לכל אחד ואחת מאיתנו.
קודם כל, היא חשובה עבור בעלי מקצוע שעוסקים בתחום של המצאת פטנטים או מעוניינים ברישום של קניין רוחני. בשביל לרשום קניין רוחני ולקבל עליו הגנה משפטית, צריך להשלים את התהליך מול יחידת הפטנטים. בהקשר הזה, צריך לדוגמא לזכור שברשות הפטנטים כפופים מלכתחילה למשרד המשפטים. אז בעוד היתרון של השלמת התהליך מול רשות הפטנטים הוא שמקבלים הגנה משפטית, החיסרון הוא שחייבים לעמוד בקריטריונים מסוימים וספציפיים מאוד. עוד סיבה טובה להכיר את המדיניות של רשות הפטנטים היא כדי להשלים את התהליך על מנת להפיק מההמצאה ערך מסחרי וכלכלי. האינטרס של רוב בעלי הפטנטים הוא להגן עליהם משפטית, על מנת שלאחר מכן הם יוכלו להפיק מכך רווח. בשביל שזה יקרה, מאוד חשוב לדעת מה קובעת רשות הפטנטים מבחינת הגנה על כל סוג של המצאה והאם יש הבדל בין זכויות קניין שונות.

על מה מגן רישום פטנטים?
לפי המדינות של רשות הפטנטים בפרט ומשרד המשפטים בכלל, המטרה של הרישום כפי שמתואר לעיל היא להגן על זכות קניין רוחני. מבחינת משרד המשפטים, כל פטנט הוא זכות קניין רוחני על המצאה – ולכן אפשר להשתמש בו כדי לתת הגנה משפטית לבעליו. יתרה על כך, אותה הגנה שהיא גם הסיבה להשלים את התהליך של רישום פטנטים יכולה להיות כאמור מניעת שימוש בקניין הרוחני מאחרים. היבט מעניין אחר במדיניות של רשות הפטנטים קובע שקניין רוחני הוא למעשה שם כולל לסוגי זכויות בנכסים לא מוחשיים. אמנם נכסים אלו הם פרי יצירתו של אדם, אבל יש הבדלים ביניהם: כמו לדוגמא ההבדל בין יצירות, המצאות, עיצובים וכן הלאה. חוץ מזה, ההגנה שמקבלים גם אחרי התהליך של רישום פטנטים חלה על היצירה האינטלקטואלית ולא על האובייקט הפיזי ועל התוצר שלה.

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין?
התייעצות עם עורך דיון יכולה לבוא לידי ביטוי בשלבים שונים של השלמת התהליך מבחינת רישום פטנטים. אם מתייעצים מוקדם עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו, מגדילים את הסיכוי להשלמה של התהליך מהר ומקבלים את ההגנה המשפטית המקסימאלית. יתרה על כך, התייעצות עם עורך דין יכולה בשלב הזה לסייע לקהל היעד לחסוך בהוצאות. לשם השוואה, התייעצות עם עורך דין בשלבים מאוחרים יותר יכולה לבוא לידי ביטוי אם מקבלים סירוב לתהליך של רישום פטנטים. במקרים של סירוב, אין ברירה אלא להתייעץ עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו. באופן הזה, ניתן להתייעץ עם עורך הדין בשביל לבדוק מתי מותר להגיש את הבקשה מחדש, מה תכלול הבקשה החדשה מבחינת מסמכים ואיזה המצאות דומות כבר מופיעות ברשומות.

כך תגדילו את הסיכוי להשלים תהליך של רישום פטנטים
המדיניות הברורה של רישום פטנטים מייצרת תנאים טובים עבור מי שמתייעצים עם עורך דין. במידה ועורך הדין מנוסה, בקיא, מיומן ויש עליו המלצות, הוא יכול ללוות בעלי פטנטים באיסוף המסמכים הרלוונטיים והגשה שלהם. ככל שעושים את זה מוקדם יותר ובצורה היקפית, כך הסיכוי לרישום של הפטנטים כחוק עולה משמעותית.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ